onsdag 15 januari 2014

Varje dag är en kamp

Idag har varit en alldeles lagom dag. I förmiddags lallade jag och lillen runt här hemma. Jag passade på att vila när han gjorde det eftersom jag var lite trött efter natten. Vi fick sova till 7 för en gångs skull men det var mest kompensation för att vi var vakna mellan 4-5... På eftermiddagen var det jobb som gällde ett par timmar. Behöll mina slappbyxor men slängde på en kavaj, det kan få den skönaste outfit att se proper ut;) Sen blev jag bjuden på middag och tjejsnack hos fina Anna men åkte hem lagom så jag fick säga godnatt till min älskling. 

Nu har jag ändrat nattningsplats igen, haha, jag blir trött på mig själv och ni måste väl inte tro att jag är klok! Anledningen till att jag inte bara ger honom mat i sin säng är att jag vill mysa och läsa och sjunga vid nattningen. Och det går ju tyvärr inte att "hålla fast" honom i knät utan mat nu förtiden. Först var det ju gungstolen som gällde men nu har den fått flytta ner. Körde då på mystältet och det var verkligen mys! Problemet var att det var rätt osmidigt att ta sig ut därifrån, ganska liten öppning med en halvsovande bebis i famnen.. Så hädanefter blir det kanske det egentligen självklaraste valet: sängen. Vi läser, äter och sjunger i vår säng och sen lägger jag honom i sin så han får somna där. Perfa! 

Ikväll har det blivit jobb för min del, blir ett par timmar varje kväll. Hade velat komma iväg till gymmet men det känns för sent så får ta det imorgon och till helgen istället. Sen är Patrick hemma ikväll för ovanligheten skull, han tränar alltid på kvällarna annars men har vilodag idag. Så kanske vi ser nåt avsnitt av vår serie:)

Och så till sist till rubriken. Nej, det är inte så allvarligt som det låter. Men alltså att klä på detta barn kläder... Det är nästan nästan omöjligt. Han kryper iväg, vänder sig, tar tag i allt runtomkring och när man väl lyckats få plagget i närheten av kroppen tjuter han som om kläderna vore gjorda av eld. Det tar en evighet. Ville bara säga det. Han har i och för sig bara klätt på sig varje dag i 8 månader, kanske inte vant sig än.. Eller blivande nudist helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar