torsdag 16 januari 2014

Tänder på G

Hej vänner! Som ni märker ekar det lite tomt här på mina jobbdagar, i alla fall med mina mått mätt. Det är ju ganska naturligt men jag försöker ta igen det de lediga dagarna:)

Ni kanske minns att jag skrev att Emilios första tand var på väg upp, för ca 3 månader sedan. Jag tyckte det var lite konstigt att det var på överkäken eftersom nedertänderna alltid rukar komma först. Barnmorskan sa att det likväl kunde vara en liten vass varkula när hon kände på den. Det hände i alla fall inget mer med den "tanden", kanske den bara stannade av eller så var det ingen tand. Men nu är i alla fall de första tänderna på gång! Det har varit vitt och hårt på nederkäken några dagar och idag när jag kände hade de spruckit igenom. Det var riktigt vasst alltså och måste verkligen klia!

Jag har inte märkt någon stor skillnad på Emilio faktiskt, förutom att han kliat sig mer kring munnen. Dregglat har han ju gjort sedan han var 2 månader, och bitit på allt har han också gjort ett bra tag. Jag tror inte tänderna påverkat sömn eller humör heller. Men om man skulle få önska, så hade det ju varit skönt med hela nätters sömn när tänderna kommit upp. Troligt? Nej. Jag stoppade i alla fall in några bitringar i kylen nu som han kan ha kommande dagar, om det börjar svida eller så:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar