onsdag 13 november 2013

Askungen hår och make

Igår kväll testade jag min maskeradklänning igen, och fixade även smink och hår. Vill gärna prova en gång innan så att man inte står där sen på lördag och sabbar allt. Jag hade egentligen velat göra en svinrygg, hittade bra instruktioner men det var så svårt att fixa på sig själv. Så det får bli en flätfrisyr tillsammans med det medföljande hårbandet. 

Sminket googlade jag runt lite och testade en som skulle förstora ögonen. Jag sminkar mig ju ganska mycket och brukar ha lite mörkare ögonskugga så det här kändes ovant!
Före- vem är det där?

Efter
Jag har skrivit listor över vad som ska göras, handlad och tas med på lördag. Jag älskar att skriva listor. Imorn blir det handling och fredag lördag bak och göra fint i lokalen. Har fått reda på vad några av gästerna ska klä ut sig till och det ska bli såå skoj att se dom!!

4 kommentarer:

  1. Vad fin du blev ! :) Håret blev verkligen jättefint ! :) Hur har du gjort den ? Vill du får du gärna skriva ett blogginlägg och visa med bilder. :) Känner att jag behöver frisyrtips till mitt tråkiga slitna hår just nu.. ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är faktiskt jättelätt, man gör en sned inbakad fläta som man sen fäster med hårnålar. Kan ta bilder på lördag när jag gör den och visa:) Kram

      Radera
  2. Åh så fint håret blev! Kram

    SvaraRadera