tisdag 5 november 2013

Skönheten och odjuret

Första natten själva och man skulle kunna tro att jag då verkligen skulle kunna passa på att vänja av nattmaten. Vi vaknade halv 3 inatt men efter 40 minuters nääästan somnande så gav jag honom bröstet. Men bara en liten stund så han inte somnade av det. Men sen sov vi faktiskt ändå till halv åtta så det blev en bra natt ändå:)

Vi var på babyrytmik imorse. Emilio orkar ju bara vara vaken ca 2 timmar och var trött lagom till det började. Men vi sjöng och hade kul och han lekte med sina kompisar:) jag hade med mig egen potatis och morotspure (som jag kokade i mikron igår jättesmidigt) som lillen åt lite utav. Det mesta nös han nog dock ut haha, han fick en riktig nysattack och skvätte ner sig själv och bordet! Men sen såg jag på honom att han var jättetrött, så jag struntade i att fika idag. Jag hade med mig vagnen så vi gick en runda i stan och han somnade med detsamma. Lille gullungen!

Här hemma har den lilla krabaten hållt mig sysselsatt. Han har börjat blåsa ut maten när jag matar honom, jättekul tycker han! Han fick en klämpåse med frukt som han bestämt ville hålla själv vilket resulterade i tork, disk och tvätt för min del. Kissade ner badrummet passade han också på att göra vilket innebar mer tork och tvätt. Men vi har haft ett leende på läpparna båda två:) Varje gång han kissar utan blöja så säger jag "men plutten då!" och då skrattar han alltid och ser busig ut! Han är faktiskt riktigt rolig att umgås med hihi:)

Nu ligger han här i mitt knä och sover. Ska lägga ner honom strax så jag kan fortsätta packa. Vi ska sova hos min mamma idag och vara med dom hela dagen imorn. Hon har till och med tagit ledigt för vår skull :) Och det är ganska mycket som ska packas med faktiskt. Det blir första gången plutten sover borta, hoppas han kommer till ro lika bra som vanligt:)
Mitt lilla odjur. Kladdig, snorig, bus i blicken och vad han gjort med frillan??

Men efter lilla torkade, rena kläder och kammande ser han ut som en liten skönhet igen:)


2 kommentarer:

  1. Den översta bilden är helt underbar ! Den understa bilden, jag tror jag dör sötdöden.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så kul att man alltid har mobilen nära till hans så man kan föreviga sådana roliga och mysiga stunder:)

      Radera