fredag 8 november 2013

Nu ger jag upp!

När Emilio började få välling ville jag försöka vänja av honom att äta på natten. Nu har vi testat det i en vecka men jag ger faktiskt upp nu! Istället för att mata honom har jag gett honom vatten, napp och vaggat om till sömn. Det har gått bra på så vis att vi har skjutit upp nattmålet med ett par timmar och det bara blivit ett mål. Men inatt kände jag bara att det tar mycket mer på krafterna att vänja av honom än vad det tar att ge honom bröstet. Han vaknade vid 2 men somnade om. Vaknade vid 4 och skrek 45 minuter. När det typ gått en halvtimme kändes det som att matar jag honom nu har jag varit vaken i onödan. Men till sist var jag tvungen! Det går liksom emot modersinstinkterna att inte låta honom snutta, hjärnan säger "håll ut, du har igen det" men hjärtat håller inte med, och brösten börjar läcka.

Men vi gav det ett försök i alla fall, men är helt enkelt inte redo än. Jag kommer nog ändå erbjuda napp och vatten i första hand och försöka ta ut bröstet innan han somnar. Men inte vagga honom. Kan vi behålla att det bara är ett nattmål kommer det bli jätteskönt! Min lilla snutt får fortsätta snutta och som jag sagt innan tycker jag det är väldigt mysigt:) Det är inte jobbigt för mig att han äter eftersom vi somnar om så lätt, men det var såklart värt ett försök att få sammanhängande sömn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar