måndag 25 november 2013

Vagga

Den här vaggan gjorde min morfar till mig när jag föddes. Det jobbigaste av allt tyckte han var att rispa in namnet, därför ville han att min kusin, som också skulle få en, kort och gott skulle heta Bo. De döpte honom till Anton:)

Vi funderade på att ha vaggan till Emilio när han var liten men sen blev det aldrig så. Men till nästa barn tror jag vi målar det vit och använder, mysigt ändå med vagga ju. Anledningen att den står här hemma nu är att vi får besök i helgen av ett par med en 4 månaders bebis. Ska bli så mysigt! Men hoppas Emilio sover lite bättre då, annars lät bebbarna hålla varandra vakna;) Men inatt var en bättre natt jämfört mot de senaste. Han vaknade ganska många gånger men somnade om snabbt. 

Nu leker jag Emilio trött så han hinner sova lite innan öppna förskolan!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja haha, jag har alltid tyckt hans och Lykkes blick påmint om varandra, lite sådär luriga och busiga alltid;)

      Radera
  2. Haha, ja Bo är ju kort. Men Anton vackrare. Det heter min prins;) Fin vaga hur som haver, som borde användas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett jättefint namn! Vi har sagt att nästa barn ska få ha vaggan i början i alla fall, synd att bara ha den ståendes:)

      Radera