fredag 29 november 2013

Mys

God morgon! 
Idag blir en kul dag. Vi ska först åka till Karlshamn och handla ett par saker, hälsa på gammelmormor en snabbis sen ska jag till frissan. Emilios farmor kommer hit och passar. Innan kunde undra hur det skulle gå att lämna bort plutten för att jag inte ville att han skulle bli ledsen. Nu är det snarare svärmor jag är orolig för haha! Nej men enda "problemet" är väl om han blir så trött att han måste sova. Det är ju inte bara att lägga ner honom och säga "sov", utan behövs behövs vagg eller buff. Men jag tar ut vagnen åt dom så får de gå en liten sväng i så fall, det funkar alltid:) Men känner jag lillen rätt så kommer han inte vilja sova så länge det erbjuds lek!

Emilio var så himla mysig imorse när han var lite sömnig. Han sträcker ju alltid upp armarna när han vill att man tar upp honom. Sen när man gör det så vill han ändå ha sina leksaker! Jag läste i en bok att när flickor vill ha närhet så leker de med föräldrarna, när pojkar vill ha närhet vill de vara i famnen och samtidigt utforska världen. Det stämmer väldigt bra på Emilio! Han satt i alla fall imorse och sträckte ut armarna, satt i mitt knä och liksom höll om mitt ansikte och suttade mig på kinden. Gosiga unge! 

Jag håller förresten på att testa en ny grej på natten, jag hinner tyvärr inte berätta nu. Detta inlägget tog evigheter att skriva,en  liten  plutt har både hunnit somna och vakna och leka. Nu är det ju knappt ens morgon längre. Men jag berättar sen, hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar