fredag 22 november 2013

Julklappar till bebisar

Jag, liksom många andra, har börjar fundera på vad man ska ge i julklapp till sin lilla bebis. Han kommer ju garanterat bli mest glad för presentsnörena:) Men jag tycker det är ett bra tillfälle att ge något fint, kanske lite större som han kommer ha användning för när han blir lite större.  Eller önska sig något kul från t.ex mormor och morfar.
Något som alltid fungerar är leksaker och kläder. En kompis sa att hon brukar köpa lite dyrare finare kläder till jul och det tycker jag en en bra idé!
Till lite mindre bebisar kan jag tycka att en hoppgunga, gåstol, bumbo eller lekmatta är bra julklappar. Det är sånt som vi haft nytta av och som Emilio uppskattat. Emilio kommer vara ca 8 månader vid jul och då får man ju tänka lite längre fram. Här är lite julklappstips jag kommit på till lite äldre bebisar:
*Lektält
*Gungdjur
*Bobby car
*Gåvagn
*Bebispulka
*Ryggsäck
*Möbler till barnrummet
*Böcker
*Kläder
*Leksaker

Emilio kommer såklart inte att få alla dessa saker, men några av de:)
Fyll gärna på om ni har fler bra tips på saker som bebisar mellan 6-12 månader och uppåt kan tänkas behövas/tycka är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar