lördag 23 november 2013

Jag och min far

Min mamma säger att Emilio är lik mig när jag var liten, då blir jag alltid glad. Jag är stolt över att han fått mitt blonda hår trots att brunt sägs vara dominant. Nu kanske det ändras i framtiden men ändå:) Jag har svårt att se likheter mellan Emilio och mig och Patrick till utseendet, men när det kommer till andra saker är det allt pappas pojk. Här är 3 exempel på att Emilio är en mini-Patrick:

1. Stortåna pekar alltid upp. Jag brukade alltid försöka trycka ner Patricks stortår och säga åt honom att slappna av men de åkte automatiskt upp. Det är visst genetiskt då Emilios tår allt som oftast pekar rakt upp!
2. Tålamodet. Litet tålamod, ger upp lätt, en äkta Persson;) (med glimten i ögat förstås!)
3. Gillar surt. Patrick äter citroner som andra äter apelsiner, som han själv brukar säga. Emilio älskar att sutta på clementiner, han kanske ärvt det "sura" genen?

Sen vill ju Emilio gärna göra pappa glad. Jag har stigit upp med honom hela veckan klockan 6. Idag var det Patricks morgon. Då sover den lille rackarungen till klockan halv 8! Han vaknade i alla fall upp roligt glad och det har hållt i sig hela dagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar