måndag 4 november 2013

Gräsänka

Nu är vi hemma själva några dagar, plutten och jag. Pappsen är i Bryssel med jobbet. Kommer bli tomt men gå jättebra. Sen ska vi spendera ganska mycket tid med min familj också så vi blir inte helt själva :)

Idag har vi varit på öppna förskolan. För att prinsen skulle få sova så mycket som möjligt innan så gick vi en långrunda med vagnen, trots regn och rusk. Trots att Emilio inte är så gammal gillar jag att vara på öppna förskolan med honom. Han sitter och leker med nya leksaker, få vänja sig vid massa liv och rörelse och är nyfiken på de andra barnen. 

Förresten går det fortsatt bra med nattamningsavänjningen. Igår fick han välling vid 23 och drack upp 200ml. Han vaknade vid halv 3, fick vatten och somnade om efter lite vaggande. Sen vaknade han inte förrän halv 5 och åt. Då ger jag honom så fort han vaknar för det har gått så många timmar. Han kanske skulle klara sig utan men vi tar ett mål i taget :) Han somnade om och vi steg upp vid halv 8. Det har än så länge inte alls varit så jobbiga nätter, jag trodde han skulle skrika en massa. 

En annan kul nyhet är att Emilio åt av min palsternacksröra idag. Jag blandade den med katrinplommon och det gick hem. Tur för jag har massa i frysen!

Jag är lite mysklädd idag med jumpsuit...

Och Emilio tuff i kamouflage..:)

Glad skit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar