fredag 15 november 2013

Suttis

Vi hade en väldigt bra natt inatt. Igår vid 22 ammade först Emilio lite sen drack han välling. Sov ändå till klockan halv 4!:) bökade runt lite vid 5 men vaknade inte förrän 7. Jag känner verkligen skillnad på att få sova några fler timmar sammanhängande, fler sådana här nätter tack!

Något Emilio gör i stort sett hela tiden sen ett par veckor tillbaka är att prutta med munnen. Det är så gulligt och han blir glad när man gör det tillbaka! Men, ibland händer det även när han äter. Då har man mat på både bordet, golvet och sig själv:) Sen har han börjat göra det på mig. Om jag ligger ner och han sitter på min mage så kastar han sig fram, suttar tag på den kroppsdel han kan och pruttar med munnen. När han gör det i ansiktet inbillar jag mig att han pussas, men inte när han gör det på brösten eller låret. Haha lilla gosungen!

Munblåsandet och det ordinära dreglandet gör att både dregglisarna och kläderna behöver bytas ett par gånger om dagen. Men om de inte är smutsiga utan bara blöta så sköljer jag de i varmt vatten och torkar. Annars hinner jag inte göra annat än att tvätta dregglisar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar