måndag 18 november 2013

Han ser ut som en karl...

Vi har haft ännu en bra natt. Jag satt uppe igår och väntade på att Emilio skulle vakna för välling, vilket han brukar göra tio-elva. Men blev så trött så jag värmde flaskan och gick upp. Och han vaknade inte förrän klockan halv ett och surplade snabbt i sig flaskan. Nästa gång vaknade han vid 4 och somnade snabbt om och steg upp med Patrick vid halv 7. Jag vaknade halv 8 av att jag låg i en pöl av bröstmjölk, då mitt ena bröst inte ammats på över 12 timmar. Det var stenhårt så Emilio fick amma och ta morgongröten lite senare. Efter hans lilla förmiddagsvila gick vi upp till öppna förskolan och lekte. Det var ganska många barn där idag. Jag pratade med hon som håller i det och vi bestämde att barnen ska få göra fot- och handavtryck i färg nästa vecka, Jag vill så gärna ha det här hemma och tyckte det kunde varit skönt att göra det där hihi, och det tyckte hon var en jättekul idé!

Nu sover prinsen igen och jag tänkte börja inreda o lite här hemma, eller egentligen bara placera ut de nya sakerna jag fått. Men hallå?! Sen kom jag ju på att det är dags att julpynta. Kan ju lika gärna göra det när jag ändå håller på! Så nu tänkte jag gå ner i källaren och ta upp kartongerna. Precis som de senaste åren blir det vitt och silvrigt julpynt här hemma, jag tycker det är så snyggt och fräscht. Men det blir nog inte överdrivet mycket saker i år. Och julgran funderar jag fortfarande över...Men jo, klart vi ska ha gran! Jag tror inte Emilio hinner lära sig krypa innan året är slut ändå, och gör han det så är han nog inte så snabb, hihi:)

Så här ser förresten vi ut idag. Jag har fått en tuss i min lugg, skitskumt. En kort liten hårtuss, vet inte vad den kommer från: nytt som vuxit ut eller gammalt som slitits av?



Jag tycker lillen ser ut som en riktig karl idag. Och precis som alla mammor så ska jag ge allt vad jag har, för denna underbara karl (hoho nu fick jag med det också!).

5 kommentarer:

  1. Han är så söt så man dör! En rikigt stilig Karl :) vart är hans byxor ifrån? De ser ut som mjuka jeans, är det det? Tack för en mysig blogg! Kram Linnea med en 5mån Elliot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag kan faktiskt inte säga emot! Jeansen är jättemjuka och från Lindex:) Tack så jättemycket för kommentaren, kram till er

      Radera
  2. Jag tappade jättemycket hår efter graviditeten och precis som du framme i håret och i nacken. Jättetråkigt:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag märker ju att jag fäller en massa men jag har inte märkt att håret blivit tunnare. Men nu verkar det precis som alla hårstrån suttit i luggen!:/

      Radera
  3. jag ser PRECIS likadan ut i huvudet!! fast värre;( jag har med spekulerat massa i det men jag måste ha tappat massa där i med amningen för vendis kan ju inte slitat av så mycket hår på båda sidor av håret i luggen liksom?!?! skitdumt för det står rätt ut när de e uppsatt=((

    SvaraRadera