fredag 15 november 2013

Blodbad

Vi hade ett smärre blodbad här hemma innan. Lillen satt och lekte med ballongvispen när jag plötsligt såg att han var röd om händerna och munnen. Trodde det var typ rost eller jordgubbar som kommit på vispen eller något. Jag torkade rent honom men han blev röd i handen snabbt igen. Då fattade jag att det var blod! Tvättade rent honom och försökte hitta såret. Längs med tumnageln var det lite rött och mitt på ringfingret. Det måste varit väldigt små rivmärken men det blödde ganska mycket ändå. Kom på kläderna och allting. Men han sa inte ett ljud så det kan inte gjort ont. Fick i alla fall plåstra om honom. Det blev ganska klumpigt för plåstrerna är ju inte riktigt anpassade efter så små fingrar..:) Jag kollade om det var något vasst på vispen som han kan ha skurit sig på men kunde inte se eller känns något, konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar