fredag 22 november 2013

Framtidsfredag

Jag har verkligen varit utmattad denna veckan, både fysiskt och psykiskt. Fysiskt pga maginfluensan, känner mig fortfarande lite mör i kroppen. Och det hänger väl i hop med det psykiska, känner mig helt slut i huvudet, haha! Plutten har varit en riktig gnällpotta de senaste dagarna, vet inte om det beror på att han känt sig dålig, magen, tänder, utvecklingssprång eller inget av det...Vad det än berott på så är det precis att mitt tålamod har räckt till när han stundvis inte blivit nöjd av någonting. Nja, jag överdriver kanske lite nu, men jag ska ju ärligt säga att det är skönt att han sover för tillfället så man får en liten paus;)

Men nu är det helg, vi är friska, vi är glada, vi är (halv)pigga! Jag gjorde piroger innan och tänkte framåt i tiden, när det är fredagsmys om några år. Emilio och Patrick tjivas om vilken mat vi ska äta och vi har hyrt någon rolig ny animerad film. Emilio vill ha helggodis men Patrick säger att morötter och gurka är mycket nyttigare och minst lika gott. Jag håller med pappsen men smyger sen ut i köket med min lille kille och ger honom en liten godisbit-vår lilla hemlis hihi! Vi pratar om vad vi ska göra i helgen- åka till leklandet, bada, åka pulka, plocka svamp, hälsa på farmor, tälta, baka..Ja, vad det än blir gör vi det tillsammans! Emilio kryper upp hos oss i soffan och somnar till sist dregglandes mot min axel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar