måndag 25 november 2013

Träning?

Det var ett tag sedan jag skrev om träningen och kosten. Jag var inte på gymmet på hela förra veckan eftersom jag fick maginfluensa. När jag vågade börja äta blev det pasta ett par dagar, något vi annars aldrig äter. Sen dess har jag både ätit mörk choklad och pepparkakor.

Denna veckan kommer också bli svårt att få till alla pass jag vill. Den stunden på dagen  jag kan träna är typ någon gång mellan 17-19, för då har Patrick slutat jobba och är hemma. Efter det tränar han. Hade vi bytt tid hade han inte hunnit träffa Emilio något så det går inte. Idag satt jag och väntade på ett par släktingar som skulle hälsa på vid 17, men sen hade vi missuppfattat dagarna så de kommer imorn. Då blir det alltså varken träning idag eller imorgon:/ På torsdag kommer Patricks släktingar från Stockholm och bor hos oss tills på söndag och då kommer vi ju umgås med dom. Det dyker liksom upp "undanflykter" till att inte gå till gymmet, men i dessa fallen prioriterar jag ju att träffa vänner och familj. Jag får helt enkelt köra på stenhårt de dagar jag väl hinner träna denna veckan, och fortsätta med 4-5 gånger/v som vanligt nästa vecka.

Jag längtar tillbaka till i somras då jag hade sockerförbud och åt väldigt lite kolhydrater. Under 7 veckor åt jag socker vid 2 inplanerade tillfällen: Emilios namngivning och mitt pappas 50-årskalas. Då hade jag både vilja och motivation. Tackade nej till allt onyttigt, drack vatten när andra fikade och kände mig duktig och stolt. Nu vill jag såklart, men har inte alls den diciplinen. December är ju en svår månad för mig med tanke på att jag älskar att göra och smaka på julgodis. Maten kan jag vara utan men inte godiset;) Men jag ska försöka äta så nyttigt jag kan, och inte låta det slinka ner för många godisbitar innan julafton.

Man har inte alltid orken att försöka gå ner/upp/bli starkare eller vad det nu är man vill, helhjärtat. Ibland får man bara nöja sig med att man håller igång och håller träningen uppe. Att man inte faller dit eller ger upp. Jag räknar varken med viktupp- eller nedgång de närmsta veckorna, eller några rekord på gymmet. Men jag ska ta mig dit, vill känna att det är roligt, ska inte frossa eller "skita i " maten.

Har dessutom inte tagit mina mått eller bilder på över en månad, det ska jag se till att göra i veckan! Vikten står i alla fall stilla. Varken upp eller ner, precis som jag förväntat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar