onsdag 13 november 2013

ÖF, vagn och välling

Precis som igår vaknade Emilio kl 6 imorse, hoppas inte det är en ny vana... Men det passar ändå rätt bra dessa dagar när vi har saker inplanerade på förmiddagen för då hinner han vila innan. Idag var vi på öppna förskolan och busade. Det var inte så mycket folk där idag, Emilio kände de flesta :)
Eftersom jag har svart tröja och Emilio svarta byxor ser det lite ut som att vi sitter ihop. Eller att jag har samma form som barbamamma.

Emilio och kusin vitamin

Vi hade bestämt att ut och gå klockan 1. Ändå sedan Emilio föddes har han ogillat att åka vagn. Det blev bättre när vi bytte till sittdelen men det är inte hans favvosyssla. Jag går alltid ut med vagnen när Emilio är trött för han somnar så gott där. Det var väldigt väldigt längesen vi gick en lång runda när han var vaken. Men idag hade han sovit precis innan vi gick så jag hade med mig bärselen. Men han satt där så nöjt och tittade och lekte för sig själv. Vi gick en timme och efter 50 minuter tröttnade han men då fick han så gärna komma upp. Skönt!

De senaste 2 kvällarna har Emilio helt plötsligt inte velat dricka välling. I förrgår fick han amma istället och igår gav jag honom först bröstet sen smög jag in flaskan. Han var inte glad för det, drack typ bara 30 ml sen somnade. Jag ger ju honom välling vid 22-23 tiden för att han ska hålla sig mätt hela natten (fast han snuttar ju ändå). Det känns inte så viktigt för mig att han dricker välling men det är typiskt att han inte vill göra det just nu. På lördag ska nämligen min mamma "passa" honom på kvällen när han sover och det hade ju varit så smidigt om hon kunnat ge honom välling då. Jag testade att ge välling nu på dagen men han ville inte ha då heller.. Men hon får väl ge honom ersättning istället, om jag inte lyckas pumpa ut tillräckligt. Jag har verkligen svårt att pumpa ut mjölk nu, men får väl passa på någon gång under dygnet när de ändå är sprängfyllda, de blir ju det ibland..:)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Blanda ersättning och välling på det sättet lutar du honom med smaken! Så gör vi! Tex 60ml ersättning och 90 ml välling/amela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra knep! Ikväll testade Patrick och då drack han faktiskt vällingen. Så det verkar som att den lilla lurifaxen bara inte vill göra det när jag ger honom...Då vet han ju att det finns annat att bjudas på;)

      Radera