söndag 24 november 2013

Egen mat

Igår gjorde jag lite egen barnmat. Jag har inte hunnit åka in och köpa en stavmixer än (fått presentkort) så jag gjorde den i matberedaren. Ett par portioner pasta, köttfärs och tomat, och några portioner rotmos. Jag la det i dessa smidiga burkar som jag hittade på Jysk. Det återstår att se vad Emilio tycker om det, rotmoset har han ätit innan så det vet jag att han gillar. Jag fick inte till så mycket smak på "spagetti och köttfärssåsen", vet inte riktigt vad jag ska krydda med. Eller vi har nog inte så många olika kryddor här hemma egentligen, när de tar slut glömmer jag alltid att köpa nya:) Men jag tror nog han kommer gilla det, han har blivit ganska matglad på senare tid!
Hittills har jag nog gjort egen barnmat varannan vecka ungefär. Han gillar det mesta av de burkar vi köpt och där får jag lite inspiration. Men det kommer bog bli att jag gör mer och mer egen mat, det är ganska roligt:) När jag mixar maten häller jag i lite olja/smör och bröstmjölk så att det blir som puré.  

2 kommentarer:

  1. Du har fått en award i min blogg. Hoppas du vill svara och skicka vidare :)

    SvaraRadera
  2. Köp ibland barnmat på burk, så diskar du och sparar burkarna så kan du sedan frysa in egen barnmat i de burkarna:)

    SvaraRadera