onsdag 20 november 2013

På bättringsvägen

Det var verkligen en jobbig dag igår. Så typiskt att både jag och Patrick blev sjuka samtidigt, jag hade velat ha någon som passade upp mig och plutten;) Funderade på att be någon komma och ta Emilio en stund men då kanske han hade smittat. Idag mår vi bättre men är rätt mörbultade. Jag tyckte Emilio var varm imorse och tog tempen och han hade 37,5. Vet inte vad han har i vanliga fall men tror det är rätt normalt. Annars känns han som sig själv, kanske något gnälligare än vanligt. Det vore ju egentligen konstigt om han inte blev sjuk med tanke på att han suttar på oss och vi på han typ haha, men kanske amningen hjälper på något vis.

Idag har vi bara tagit igen all lek, vilat tillsammans och fräschat till oss och hemmet. Bort med alla bacilusker! Förhoppningsvis kan man ta sig utanför dörrarna imorn. Jag har en kul grej inplanerad imornkväll som jag inte vill missa!

Jag tänkte berätta om en ny grej som ofrivilligt verkar blivit en hobby, nämligen att sälja prylar. Det började med att jag sålde en mixer (eller blender med ett snyggare ord). Det var liksom kul så då sålde jag Emilios sängmobil. Den fyller inte riktigt sin funktion, vi använder den aldrig och den är mest i vägen. Nu är jag på gång att sälja min maskeradklänning och tänkte lägga ut Patricks maskeradkläder. Det är inte det att jag tjänar massa pengar på det men det är skönt att röja, plus att någon annan blir glad! Nu går jag här hemma och letar efter fler saker att sälja haha:)

Idag har Emilio utforskat och spelat på sitt nya instrument

3 kommentarer:

  1. Hej sjuklingen!
    Jag kanske missuppfattade när du/Patrick hade sista "läckaget" men jag vill bara poängtera vikten av att vara hemma 48 timmar EFTER sista kräkningen OCH det gäller även diarréer, även att man känner sig frisk! Jag ger alla fuskare onda ögat när det gäller just detta.
    Krya på er!
    Johanna och Vilma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kräkningarna varade bara under förmiddagen igår, sedan dess har vi bara haft noll energi. Så onda ögat får du spara till någon annan!;)

      Radera
    2. Haha nej då! �� Jag menar inte att ni skulle vara fuskare, jag bara poängterar att det är så viktigt. För det är många jag pratat med som faktiskt inte har en aning om det utan går till jobbet/dagis eller och handlar redan dagen efter sista tex kräkningen

      Radera