onsdag 14 november 2012

Blogspot

När jag bestämde mig för att starta denna gravidbloggen så sökte jag runt på lite olika bloggportaler. Ville ha en som såg snygg ut, som var gratis och enkel att använda. Eftersom jag redan hade ett Googlemailkonto blev det att jag tog blogspot.

Men, vissa grejer stör jag mig på. Först och främst kommentarsfältet. Jag TROR, men kan ha fel, att man själv måste ha ett googlekonto för att kunna kommentera. Eller skriva någon annan webbadress av något slag. Jag vill ju att alla ska kunna kommentera utan krångel såklart! Och eftersom detta inte är någon kändis/politisk/religiös blogg så hade det inte gjort mig något alls om kommentarerna kom anonyma.

Den andra saken som stör mig är att precis när man kommer in på bloggen så ändrar sig typsnittet på "Livet med en bulle i ugnen". Det beror på att jag testade olika typsnitt när jag startade bloggen. Men istället för att hålla sig till den senast valda så går den igenom alla försöken lite snabbt.

Är det någon vänlig själ som har koll på något av det här, om det går att ändra??

13 kommentarer:

  1. Vem som helst kan kommentera, även anonymt om man vill :) Man behöver alltså inte ha ett googlekonto.

    Typsnittet ändrar sig inte för mig iaf, mer vet jag inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar om det gått innan också, för jag ändrade precis en inställning jag hittade:) Vad bra att ni slipper se typsnittändringen, den är retfull i längden hihi!

      Radera
    2. Med tanke på alla anonyma inlägg nedanför verkar du ha lyckats, kul :D

      Radera
  2. Äntligen fungerar de, eller ja, om du ser detta fungerar det! Jag har testat och kommentera innan men har inte lyckats och jag har letat efter mejl adress till dig för att fråga, men ej funnit något :)

    Vill tacka för en härlig blogg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag vill tacka för en bra blogg. Jag är själv inte gravid än, men jag och min man hoppas och längtar. Skulle vara kul om du skrev nåt om hur du kände innan ni plussade! Jag själv är i ett läge där jag håller på att bli galen, är på bim + 3 nu och har värk i livmodern men inget plus på testen minnsann. Hoppas att jag snart kan läsa din blogg ur ett annat perspektiv. Förresten hällsa din Karl att han gärna får skriva ett inlägg med kosttips. Jag är 24 år och tränar kickboxning 3 gr i veckan, men har svårare för att inte låta bli fet mat. Med vänlig hälsning, barnlängtaren

    SvaraRadera
  4. Jag kunde inte kommentera förut men nu kan jag :) Är själv gravid men bara i v 9 tycker om att läsa din blogg! KRAM

    SvaraRadera
  5. älskar din blogg och att du är så öppen :) äntligen kan man kommentera :) Jag själv ska genomgå utredning nu då vi försökt få barn i 18 månader. Lycka till med allt. Kram

    SvaraRadera
  6. Älskar din blogg och läser den varje dag :)
    Snälla kan du ta reda på vart Bambi sängkläderna kommer ifrån? Jag har letat hur länge som helst men inte hittat några fina från Sverige. Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Är också en av dem som har velat kommentera länge, men inte har kunnat. Gillar din blogg och läser den varje dag. Toppenkul!

    SvaraRadera
  8. Hej! här är en till som följt med din blogg redan en tid, men inte kunnat kommentera. Är själv gravid i vecka 19, väntar tvillingar. Nästa tisdag ultra och efter det blir det väl att gå där en gång i månaden =)

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag heter Carro och har läst din blogg sen du var i typ V.5-6 och då väntade jag själv på att få ta ett positivt graviditetstest, vilket jag också gjorde! :) Nu är jag i V.13 :D Är jättekul att läsa din blogg! Lycka till med allt!
    /Carro

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag har också försökt kommentera utan framgång tidigare! Ville berömma bloggen med kul inlägg från din kille mellan varven! Rolig "krydda" som jag kan ge min pojkvän att läsa! Jag är själv gravid i v 20 så kul att läsa om andra gravida! Hälsa din kille att han får stor tummen upp för sina inlägg, frisk fläkt o kul skrivet! :) lycka till med graviditeten! :)

    SvaraRadera
  11. Tack för ala kommentarer hörrni, det värmer verkligen! Lycka till med att bli gravida, hålla er gravida och ultraljud:)

    SvaraRadera