söndag 25 november 2012

Lady in red

Som ni kanske vet är jag ju blondin egentligen. Men så lagom till hösten tänkte jag att jag skulle testa på att bli brunhårig istället. Jag kommer nog färga tillbaka håret igen till våren/sommaren men det är kul att variera sig.

När jag är blond ser min utväxt mörk och grå ut. När jag är brunhårig ser utväxten ljus, och lite grå ut. Kanske ska färga håret grått för enkelhetes skull?


Idag färgade jag ialla fall om håret. Färgen hette "chocolat brownie", bara det hörrni;) Det blev lite rödbrunt. Vi har förresten kollat upp om det är farligt att färga håret under graviditeten, men det enda som ka hända är att det blir en annan nyans än planerat på håret.

Före
Efter
Original

2 kommentarer:

  1. Fint! Jag har nojat lite om jag vågar färga håret. Är mörkblond egentligen men hade solblekt/blekt hår med stor utväxt - jättesnyggt verkligen. Tonade håret mörkblont så allt är i samma färg och nu blev jag jättesugen på att fortsätta och bli ännu mer mörkhårig :-)
    Var lite rädd att färga håret, dels pga att färgen kan bli knasig men också för att det är väl starkare grejer i färgen? Så att man tar upp det med huden i hårbottnen och att det påverkar bebisen? Jag vet inte men då kanske jag vågar färga iaf :-) förra gången jag var gravid tonade jag håret bara..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har aldrig visat sig att det är farligt för bebisen att färga håret, annars hade inte jag heller vågat. Det är kul att förnya sig, och blir man inte nöjd kan man ju alltid färga tillbaka:)

      Radera