fredag 23 november 2012

If i was a rich girl...

Na na na na na na na na na na na na na na naaa. (Jag är inte galen, låten med Gwen Stefani går så här).

Varning: Detta inlägg kan innehålla skryt.

Sedan jag fick mitt nya jobb har jag fått fler inkomstkällor än vanligt. Nu har jag jobbet, studiebidraget, ett kontaktpersonuppdrag via kommun.
Men, förra månaden fick jag även min sista lön från gamla jobbet, blir lite pluss i plånkan då.
MEN, denna månaden får jag ut semesterdagarna jag hade kvar från gamla jobbet i semesterersättning. Trodde det skulle vara några hundringar men det visade sig vara 6000:-!!
Plus att jag vikade på en annan skola förra månaden och får ut den lönen också.
Jag får ut ungefär 2-3 gånger så mycket ssom jag brukar. Mami is happy!

Jag har ju fått leva på Patrick de senaste 3 åren, i stort sett. Visst har jag jobbat och fått in studiebidraget men det är ju inte så mycket att skryta med. Som tur väl är vi så pass ekonomiska att vi faktiskt hade råd att flytta till hus. Det känns så bra att ÄNTLIGEN kunna dra in lite mer. Visst har de senaste 2 månaderna varit undantag, så mycket blir de ju absolut inte sen men i alla fall. Nu kan vi spara lite extra vilket är bra när det börjar bli dags för renoveringar och barnvagn.

Dagar som dessa är det helt klart värt att både både jobba och plugga. Det som gör mig gladast är min bebis, min Patrick, min familj och mina vänner. Sen kommer stålarna;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar