onsdag 21 november 2012

Eagle good

(Örngott)

Mina släktingar lämnade en påse med sängkläder som deras barn hade för ett par år sedan. Känns bra att inte behöva köpa massa sådana saker nya, finns ju så mycket annat man vill köpa till bebis! Nu vill jag egentligen bädda om och testa nya sängkläder men jag ska inte. Det är ju kanske redan liite tidigt att ens ha sätt upp sängen så jag kan ju inte gå och pyssla i den också:) Men jag längtar verkligen tills vi ska göra iordning barnrummet. Vi har ju säng och tapet, så det är en bra början.

I påsen låg även en mammatröja. Mitt allra första gravidplagg. Har inte testat den än men ska göra det! Det verkar även vara ett bra amningsplagg eftersom man snabbt kan flasha tuttarna!
På lördag har jag bokat in shopping med en vän så då ska jag se om jag hittar lite mammaplagg. Det känns som att det är viktigast att hitta bra byxor, för tröjor kan man ju faktiskt köpa större storlekar utav.




Och här är dagens...:

9 kommentarer:

  1. Älskar din blogg! Ville bara säga det:) Har följt den slaviskt sedan dag 1 och det är alltid lika härligt att gå in här och läsa.
    Tycker det är extra trevligt att du bor i ronneby eftersom jag själv bor i karlskrona, väldigt nära;) Man blir så glad varje gång man läser, du är helt enkelt rolig:)
    Kram / Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så jättemycket, gud vad kul att höra! :)Kul att du bor så nära med, är du själv graid? Kramis

      Radera
  2. Hej! Ett litet tips när det gäller kläder. Mammabyxor med hög mudd formar till magen så man får den riktiga gravidlooken. Det kan ju vara lite kul att få till den nu. Är själv i vecka 16 och jag har börjat använda sådana byxor. Jättebekväma dessutom:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då måste jag köpa sånna för det är det jag läängtar efter! Syns mudden genom tröjan, typ kanten? Tack för tipset!

      Radera
    2. Jag måste instämma med föregående talare. Jag älskar mina mamma-byxor. Har 2 par, båda från HM. Jättesköna och bra passform fast lite stora i storlekarna men det gör inte så mycket. Känns bra att kunna ha 40 i byxor fast man är gravid när jag annars behöver 42 för att höfterna ska få plats =) Kommer bli jobbigt att köpa vanliga byxor sen ju. Mudden syns under vissa tröjor men det är inget man stör sig på tycker jag.

      Radera
  3. Så lite så:) Ja, det är inte så många häromkring man hör nåt om, vi är väl för få kanske.
    Javisst, vecka 31 nu, tiden går trots allt:) Har faktiskt kommenterat flera inlägg du gjort tidigare, men som du skrev nyligen skulle man ha google-konto o det hade inte jag.
    Vet att jag kommenterade på tex ett inlägg du skrev om att inte direkt ha nåra symtom, det har inte jag heller, inte mkt iaf o det skrämde mig i början.
    Sen försökte jag kommentera inlägget du gjorde om missfall då jag haft 2 innan denna graviditet...
    Så mkt du skriver påminner om sånt jag själv tänkt o upplevt, nog därför jag gillar din blogg så mkt. :)
    Vore roligt att prata mer med dig. kramis
    ps. mudden syns igenom tröjan på såna mammabyxor men inte så det blir fult, magen framhävs på bästa sätt o man får ett stöd som är underbart. jag lever i såna byxor o leggings nu;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så mysigt, om bara några veckor får du träffa din lilla skatt! Det har varit så dumt med kommentarerna, tänk att det tog mig ett par månader innan jag la märke till det..:S
      Det käns bra att höra att du känt lite samma som mig, de flesta jag läser om har jättemånga symptom, så man blir ju lite orolig fastän man inte borde.
      Maila gärna om du vill:) lilla_pluppen@hotmail.com
      Kramar

      Radera
  4. Så kul att läsa din blogg, började när du var i v 7 :) är själv bara några dagar före dig så har följt dig flitigt varje dag flera gånger om dagen :D Kul med bloggare som ´verkligen skriver allt, eller det mesta! Är i v 17+2 idag, har ultraljud den 29, ska bli så spännande och är så nervös med tanke på allt man läser hehe..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul med en som är lika långt gången, ska vi tävla om vem som föder först, haha!
      Ja, gud jag längtar verkligen till ultraljudet. jag vill bara ha bevis på att det är någon, eller något där inne;)

      Radera