onsdag 14 november 2012

Preggo kläder

Nu börjar jag märka att jag behöver en ny garderob. Redan i helgen kände jag att det verkligen var dags att byta bh, eftersom jag blivit 8cm större kring bröstkorgen..Var på Kappahl och tog en storlek större runtom, och typ en halv storlek större kupa. Orkade inte prova den men det borde jag gjort. Den kändes nästan lika liten som de gamla! Nästa gång ska jag testa INNAN.

På tal om bh. Jag läste någonstans att man inte rekommenderades använda bygelbh alls under graviditeten, för det kan öka risken för mjölkstockning. Men jag känner bara att jag inte redan NU kan börja gå utan bygel, om jag ska behöva göra det under amningsperioden. Mina tuttar kommer hänga nere vid naveln haha! Hur gör ni?

Börjar även märke att jag kan ha färre och färre brallor. Jag få på min mina vanliga byxor men det känns så obekvämt att ha magen hängades utanför, speciellt bullarna på sidorna med;) Nu lever jag liksom i leggings, vilket jag i och för sig mestadels gör i vanliga fall också. Men sömmarna i mitten av leggingsen som man får dra upp över magen syns liksom. Ibland ser änden på sömmen ut som en sne navel, hihi.

Tröjor är det inte så farligt med kan nog ha många ett bra tag till. Fast visst, det är ju inte kul att behöva ha samma kläder varje vecka:S

Vi har ingen affär här i stan som säljer mammakläder (tror jag). Vad rekommenderar ni? HM, Ellos??

7 kommentarer:

  1. Eftersom mina bröst var så ömma så slutade jag använda mina bygelbehåar tidigt. Använde först sportbehåar men när jag växt ur dom så köpte jag rejäla amningsbehåar som jag fortfarande använder.

    H&M har en del bra basplagg såsom mammaleggings och mammajeans. Det kombinerar jag med fina toppar jag redan har och så accessoarer såklart. Eftersom jag är i slutet av graviditeten har jag även börjat köpa amningstoppar och då främst från Boob, dessa går utmärkt att använda även under graviditeten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, okej. Ska nog ta och testa en amningsbehå och se vad jag tycker om dem. Tack så mycket för ditt svar Mathilda!:)

      Radera
    2. Förresten så finns det gott om fina amningsbehåar idag, kolla in GlamMom.se dom har hur fina som helst. Själv kör jag på svarta i spets från Lindex.

      Radera
  2. Hej Sandra! Du har fått en bloggutmärkelse på min blogg idag! :)

    SvaraRadera
  3. Har själv köpt ett par svarta jeans från H&M som jag har varit mycket nöjd med och kostade inte mycket heller.

    SvaraRadera
  4. Jag köpte amningsbh redan i v 8 eller nåt för att mina bröst växte så mycket. De har ingen bygel men är stadiga ändå. Hm har bra gravidkläder och till bra pris. När man vant sig är det riktigt skönt med mammabyxor och gravidleggings is to die for. Jag behöver just nu en stl mindre på gravidkläderna än i vanliga fall (är i v 22), men jag har inte gått upp så mycket i vikt heller. Har lagt till din blogg på bloglovn och hoppas på att du vill följa mig också :)

    SvaraRadera
  5. GlamMOm är mitt tips också, både för preggokläder och bh:ar. Har handlat av dem flera gånger och är väldigt nöjd. Fick byta gratis när bh:n inte passade. :)

    SvaraRadera