måndag 19 november 2012

Marley and me

Idag klämde jag i mig ett par jeans. Det hade aldrig gått till en tight tröja för det liksom bara väller över på alla håll och kanter men med denna större tröjan funkade det:)
Jag funderade ju på att vänta med att köpa mammakläder tills jag tittat på Ullared, men hörde att de inte hade så mycket där så blir nog en sväng till HM i helgen. Har ni någon annan "riktig" butik att rekommendera? Provar gärna kläderna innan jag köper dem.

Just nu är det mycket på gång med både utvecklingssamtal och examensarbetsskrivande efter jobbet. De stunder det känns jobbigt/stressigt på skola/jobb så försöker jag tänka på det i ett större perspektiv. Om 10 år kommer jag inte tänka "varför pluggade jag inte extra hårt eller la ner ÄNNU mer tid på jobbet". Det löser sig alltid, man fixar alltid det. Vad är det värsta som skulle kunna hända? Förmodligen att jag inte får G på examensarbetet men om det skulle gå så illa så är det ju bara att göra om och göra rätt. Jag har det hellre så än att om 10 år tänka "varför njöt jag inte mer av min första graviditet".

Nej lyssna på Bob när han sjunger

"Don't worry about a thing. 'Cause every little thing, is gonna be alright."

4 kommentarer:

  1. Utbudet av mammakläder på Gekås är väldigt litet och jag tyckte inte alls det fanns något kul där, tyvärr är det dåligt i allmänhet i butiker om man inte besöker en storstad. Jag har provat en del på typ H&M och sen handlat billigt på Tradera :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar HMS mammakläder. Provade först och nu beställer jag på nätet därifrån när jag fått koll på storlekarna. Men det är lite klurigt. Har tex stl M på mamalinnena men en del toppar i stl M är fortfarande för stora. Det går förresten inte att fylla i adressen till bloggen utan jag måste välja anonym för att kommentera/ linda lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska kika in bloggen oxå:)

      Radera
  3. Jag köpte mina gravidleggings i Ullared :-)

    SvaraRadera