tisdag 27 november 2012

Ultraljudet

Vi ska bli föräldrar! Jag ska bli mamma! På riktigt!! Haha NU är det på riktigt!

Vi var lite nervösa innan vi gick in till barnmorskan. Hon var jättetrevlig och bad mig lägga mig på britsen. Så fort hon geggat på geggat och satt sin mojäng mot magen såg vi bebis. Underbart! Hon sa med detsamma att "där slår det lilla hjärtat så barnet lever". Det var så skönt att höra.

Bebis rörde en massa på sig, och man såg allt så tydligt:) När jag skrattade studsade stackars bebis inne i magen, haha, det såg så trångt ut! Men barnmorskan sa att de nog tyckte det var skönt att fara runt lite;)

Hon mätte bebis huvud och sa att hon skulle mäta midjemåttet. Jag fattade först inte om menade mitt eller bebis haha men det var tur att jag inte frågade. Det var såklart bebisens! Häftigt att de kan mäta. Så bebis beräknas komma ut 4 maj, innan hade vi beräknat 1 maj. Åååh vad vi längtar!

Allt såg så bra ut, med livmoder (som var i bakvägg), moderkaka, fostervatten, armar, ben och andra kroppsdelar.

Förresten, sa jag att det blir en liten pojke;)

Vår fina pojk. Han har lika fin mage som mamma:)

17 kommentarer:

  1. Grattis! Det är en underbar känsla när man fattar att det är på riktigt :)

    SvaraRadera
  2. Stooort grattis till fina pojken =)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt, grattis! Vilken fin liten pojke. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja visst är han;) Tack så mycket!

      Radera
  4. Stort grattis till er båda =)

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till pojken!!! Nyfiken som jag är så undrar jag hur ni tänkte när ni ville ta reda på könet? Jag vet själv inte hur jag vill göra, det är nämligen därför jag undrar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Könet spelade oss inte alls någon roll, och vi har redan köpt säng och tapet och så. Men det känns som att man kan föreställa sig bebis lite bättre när man vet om det är en pojk eller flicka:) Sen är det ju lite kul att fundera ut namn! Så när barnmorskan ändå såg det så ville vi veta! Lycka till med din beis:)

      Radera
  6. Grattis och välkommen i pojkklubben =)

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att allt såg bra ut :) själv ska jag på ultraljud i morgon. Roligt att följa någon som är i samma vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra :) bebis låg lite konstigt så vi fick inte någon bra bild. Tur att vi har en bra bild sen vi var på ultraljud på emma kliniken i vecka 14 :) Lycka till med allt :)

      Radera
  8. Grattis! Själv är jag i v 16 så vi har ultraljud om en månad! =)

    SvaraRadera