torsdag 1 november 2012

Weekly news

Varje torsdag går vi in i en ny vecka. Idag går vi in i...håll i er....vecka 15!! Tänk att bebis redan funnits i 14 hela veckor. Men jag måste ändå säga att jag tycker att det känts som att vi varit gravida jättelänge, på ett vis. Och det känns som att det är evigheter tills vi får träffa bebis. Nåja, det är mindre än en månad kvar till ultraljudet, så då får vi en första kik:)

Hittills har jag gått upp ca 3 kg under graviditeten. Jag tycker att det känns som mer eftersom jag gick upp ett par kilo över sommaren, fast då var jag ju inte gravid. Men om jag utgår från vikten hos första mötet med barnmorskan, v 5. så är det 3 kg. Jag vet ju att vissa av er inte ens har gått upp så mycket till v 20 och det tycker jag ni ska vara glada över:)

Enligt min ena app har jag varit gravid i 99 dagar och har 181 dagar kvar. 35% av gravven har gått. Bebis är ungeför 8 cm lång..Lilla pyret..
Jag inbillar mig att magen är jättestor.

Nu vill jag att alla ska veta om graviditeten. På måndag ska jag gå till "bossen" och berätta, ingen vits med att vänta va? Då har jag jobbat där i, hmm, 3 veckor..men men. Efter det får alla som vill veta! Något sånt här vill man ju inte hålla hemligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar