måndag 5 november 2012

Hårboll

Nu i vecka 15 börjar bebis få tunt hår över hela kroppen, lanugohår. Det brukar försvinna innan födseln. Håret på huvudet och ögonbrynen är grövre.

Gravida kvinnor kan få tjockare hår och känna att det växer fortare. Jag har nog inte märkt av det riktigt, mitt hår brukar växa ganska fort ändå (i alla fall om man tittar på utväxten). Jag fäller också lika mycket hår som innan, en hel bunt när jag borstar det. Fast det håller sig ändå rätt tjockt.

Men en sak jag märkt är att håret inte blir flottigt lika snabbt längre. Innan var jag tvungen att duscha hela håret varannan dag men luggen varje dag. Men nu kan det gå lite längre mellan gångerna och håret är fortfarande "torrt". Det känns kul! Det kan ju självklart bero på hårfärg och shampoo men jag tror att bebis vill vara snäll mot mamma, tror inte ni? ;)

Fast kolla vad jag upptäckte innan! Mitt på huvudet har jag en hårtest som bara är någon centimeter.

Varför? Jag kan bara se 3 möjliga alternativ:
1. Den lilla hårtussen är nyutvuxen
2. Jag har tappat resterande hår från tussen, rakt av liksom
3. Någon eller något har klippt av en hårtuss när jag sovit, förmodligen en stalker

Som ni märker är detta ett mysterium. Vad tror ni är svaret på gåtan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar