torsdag 8 november 2012

So far, so good

Jag tänkte uppdatera er lite om min gravidstatus just nu.
Idag går vi in i v 16. Tog vikt och mått och blev överraskad över hur stor jag blivit på kort tid! Mätte mig sist i v 6, alltså ca 10 veckor sedan. Jag har hittills gått upp 3.5-5 kg i vikt (beroende på dag typ). Brösten har ökat med 8 cm och magen 9 cm!!!

Har inte känt av någon trötthet eller något illamående. När jag är trött eller har huvudvärk så går det över efter att jag tagit en järntablett.
Är hungrig mest hela tiden men har ingen speciell craving. Tyvärr ätit mer onyttigt än vad jag gjorde innan graviditeten...

Jag har molvärk ganska ofta. Det känns ändå skönt att veta att livmodern växer. Längtar tills ultraljudet som är om några veckor och tills jag ska få känna bebis röra sig:)

Bebis kommer om ca 175 dagar och är stor som en apelsin. Undrar om den är rund som en apelsin också..?

Hur mycket gick ni ungefär upp i vikt så här långt i graviditeten?

7 kommentarer:

  1. Går in i vecka 15 imorgon och har hittills gått upp 2 kg. Men det skedde på bara några veckor. Den första trimestern spydde jag så mycket att jag inte gick upp något alls.

    Nu kommer det nog bara gå uppför :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan jag ju förstå då om du mådde illa i början. Jag har ju varit hungrig sen start, hehe:) Tack för ditt svar! Kram

      Radera
  2. Jag är i vecka 21 och har inte gått upp nått ännu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckost dig! Mådde du dåligt i början av graviditeten? Kram

      Radera
  3. Jag är i vecka 16 sedan några dagar och jag följer ungefär samma utveckling som du, har ökat 4-5 kg. Hungrig, sugen på onyttigheter och osugen på träning... Har inte tagit några mått men brösten och magen är såklart större, tyvärr även rumpa, lår, armar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns skönt att någon är som jag! Hihi:)Man får väl bara tänka att vi alla är olika, även när det gäller sånt här. Kram

      Radera
  4. Har precis gått in i vecka 14, väntar tvillingar men har ännu inte gått upp i vikt. Antar att när jag väl börjar växa så går det fort :)

    SvaraRadera