fredag 1 mars 2013

8 sanningar om mig

Jag blev utmanad av Emma att skriva 8 sanningar om mig själv. Och det var verkligen en utmaning!
Vill ni verkligen veta? Vågar ni verkligen läsa? Ni kanske helt ändrar uppfattning om mig nu?
Nej nej, okej, skyll er själva! Här kommer de:

  • Jag skulle aldrig kunna spontanlåna någon annans kläder. Om jag fick en fläck på min tröja skulle jag inte tacka ja till att låna någon annans. Om jag frös skulle jag inte låna någon annans vantar. Gick mina skor sönder hemma hos någon annan hade jag ändå behållt de på. Jag tycker inte alls att andra människor inte är fräscha, det har inte med det att göra. Jag är bara så himla känslig för andra dofter och material, speciellt om den ska ligga mot min hud! Det är en helt annan sak att prova kläder ur någon annans garderob som man planerar låna.   
  • När jag blir arg börjar jag gråta eller tar till "the silent treatment". Jag vet inte varför, jag kan inte hjälpa det. Det bara blir så.
  • Jag pratar ofta med mig själv. När jag är hemma själv eller är ute och går låtsas jag ha konversationer med andra människor, eller mig själv, i huvudet. Viskar då svaren tyst för mig själv. Det kan handla om att jag ger svar på tal på något någon sagt till mig tidigare, att jag låtsas bli intervjuad eller håller en lektion. Psychowarning!
  • Jag är inte alls så social som jag låtsas vara. Ibland väntar jag med att gå ut genom dörren för att slippa vara social med grannen. Ibland låtsas jag inte se någon jag känner på stan för att jag inte orkar komma på något att prata om.
  • Ibland hälsar jag på mamma bara för att få fika. Jag är ett sockermonster och kan inte ha godsaker hemma. När suget blir för stort kan jag hälsa på mamma för att "vara trevlig och kolla läget" när allt jag egentligen vill är att få äta något sött.
  • Jag använder aldrig tandtråd. Den står framme så fint på handfatet men jag är alltid för lat för att använda den. Jag gör det dagen innan jag ska till tandläkaren som säger att tänderna är så himla fina och det märks att jag sköter om de väl. Jag borstar 2-3 gånger om dagen, men tråden ljuger jag för henne om.
  • Jag tog en sommarkurs för 2 år sedan bara för att slippa jobba heltid. Jag var så trött på mitt gamla jobb på ett callcenter. Min enda utväg för att inte jobba heltid under sommaren, när skolan hade uppehåll, var att ta en sommarkurs.
  • Jag berättar inte när jag gjort något dumt. Inte för att jag är rädd att någon ska bli arg, utan för att jag låtsas att jag aldrig gör några fel. När vi precis flyttade in i vårt hus råkade jag göra ett hack i vårt nyinlagda golv. Jag vågade inte berätta något för Patrick så jag försökte täcka det. Lät honom inte dammsuga på 2 år för att jag inte ville att han skulle se det. När jag väl tog mig mod och berättade det 2 år senare sa han att han sett det för länge sedan men inte tänkt på varför det var där. Jag råkade även köra in med bilen i ett staket förra året så att det blev ett märke på kofångaren. Berättade inte förrän vi sålt bilen. Har några andra saker på hjärtat, fast de kan jag inte berätta om än;)

There you go! Puh! Skickar utmaningen vidare till....hmm vem ska jag ta..någon som inte gjort det än..Ok, det blir Amanda. Varsågod:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar