tisdag 5 mars 2013

You're early

Jag börjar oroa mig mer och mer för att föda för tidigt. Eller oroa är fel ord, men jag blir mer och mer medveten om det. Jag är nästan bombsäker på att jag kommer gå över tiden men tänk OM man skulle få för tidigt. Är vi förberedda då?

Jag tänker ofta på vad jag skulle behöva göra om det var dags att åka in till förlossningen. Packa BB väskan. Ringa någon arbetskollega och förklara vad vi gör för tillfället i klassen, vad som ska förberedas till utvecklingssamtalen som sker om ett par veckor och allt annat praktiskt. Ringa mamma och berätta vad som händer och att hon måste komma och mata vår katt. Ja, det är kanske bara det.

Jag tror att vi ska packa en BB väska redan nu, som vi lär få packa om många gånger innan det är dags. Men om, om det skulle hända något innan kan det nog vara rätt skönt att ha tänkt igenom packningen innan.

Jag har ju förberett allt för läraren som ska ta över efter mig (men jag vet fortfarande inte vem det blir) men det vi ska hålla på med fram tills att jag går hem har ju bara jag koll på. Jag kanske ska visa mina kollegor planeringarna och var allt material finns om det skulle vara så att jag bara är borta en dag.

Mer än så kan jag nog inte göra va?

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ska ha typ en vecka efter dig och jag tycker det låter bra att informera dina kollegor. Jag jobbar också i skolan och gick hem på jullov, men har inte kunnat komma tillbaka pga komplikationer med graviditeten. Inget var ju förberett med tanke på att det var så lång tid kvar.
    Vilket datum är det som du är beräknad till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill ju inte att eleverna ska få lida om jag skulle få åka in för tidigt..Det är beräknat till den 4 maj och jag går hem den 15 april:)

      Radera