onsdag 13 mars 2013

Pump it out

Jag fick en amningspump av mamsen för några dagar sedan. Den är rätt simpel- man sätter ena änden mot tutten och pumpar med andra änden. Det blir ett vakum som sätter igång utsugningen eller vad man nu kallar det för.

Jag var ju givetvis tvungen att testa på bröstvårtan redan nu (inte i detta nu för i detta nu är jag på jobbet. Men nu som i nu innan förlossningen), för att få en uppfattning om hur det känns. Jag drog ett halvt pumptag och bröstvårtan sögs in som en strut. Ajajaj! Det var inte skönt ska ni veta haha! Tog bort den med detsamma och bestämde mig för att testa den igen när jag har mjölk att pumpa ut. Men jag fick nog en liten förståelse för hur det känns på bröstvårtan när man ammar...


Jag tänkte att jag skulle prova amningspumpen på Patrick, för att se om det gör ont på honom? Lite kan han väl få stå ut med eller vad säger ni? Lite spännande med att se om killar med är känsliga på tuttarna. Fast jag tror nästan inte att de är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar