onsdag 20 mars 2013

Let me see you work it

Nu är jag hemkommen från gymmet. Tränade benen idag. Jag är faktiskt fortfarande stark i benen, kanske inte så konstigt när man bär runt på 15kg extra i och för sig;) Borde kanske tränat lite kondis också, men orkade helt enkelt inte. Om nu förlossningen är som ett marathonlopp borde man kanske börja öva!

När jag blev gravid var min plan att träna som vanligt, så långt som det gick. Jag gjorde det de första månaderna men när jag fick mitt nya jobb och samtidigt pluggade prioriterade jag inte träningen. Jag hade så mycket att göra på kvällarna! Oktober, november, december var jag jättedålig med träningen! Det blev kanske 1-2 pass i veckan och det är jag lite ledsen för nu. Man tappar både styrka, kondition och mest av allt motivation!

Denna terminen har jag haft mer tid så det har blivit några gympass men mest promenader. Jag ser på min träningsstatistik att jag i januari var på gymmet 9 gånger, februari 13 gånger och hittills i mars 4 gånger. Denna månaden har jag i och för sig gått promenader några gånger i veckan, men det är inte riktigt samma sak. Jag blir mer och mer omotiverad eftersom det är få pass jag kan gå på. Det blir egen styrketräning jag kör nu och många kvällar är det roligare att se förlossningsprogram istället för att träna, haha.

Men det är lätt att komma med undanflykter hörrni! Jag ska skärpa till mig, man mår ju faktiskt väldigt bra av att träna. Och några veckor efter förlossningen funkar det inte med undanflykter längre, då är det bara att ta tjuren vid hornen!
Du, se inte så glad ut. När den där kulan försvinner ska du bara veta hur stora låren kommer att se ut;)

1 kommentar: