torsdag 14 mars 2013

A land down under

För bara några dagar sedan skrev jag att jag knappt haft några sammandragningar under graviditeten. Bara för det så låg magen och spände ihop sig igårkväll. Innan har de kommit när jag varit ute och gått eller tränat men nu kom de när jag låg i soffan. Men tror det kan bero på att jag stressade under dagen. Eller så kanske de bara kommer när de vill, vad vet jag:) De gick i alla fall över efter några minuter.

Sedan i förrgårkväll har jag förresten haft smp stickningar i underlivet. Nästan som när man har en tampong som skaver. Kanske är en annan av kroppens förberedelser på vad som komma skall?


Angående rubriken. I låten Down under av Men at work upptäckte jag idag att de sjunger "You better run, you better take cover." Jag har alltid sjungt "You better run, you better change, come on!". Jag undrar hur många låtar jag ändrat texterna på i min skalle. De flesta jag hört förmodligen. Ibland förändras även betydelsen. I den gamla reggae låten "I don't wanna dance, dance with you baby no more" har jag alltid trott han sjungt raka motsatsen: I just wanna dance, dance with you baby oh oh. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar