söndag 3 mars 2013

V 32

Idag går vi in i v 32, vilket betyder att det bara är 2 månader kvar tills vi får träffa vårt barn. Tänk att vi har ett barn men aldrig har träffat honom, det är inte klokt...2 månader låter ganska så länge men jag känner på mig att det kommer gå jättesnabbt. Jag har ju hela tiden tänkt att jag inte vill att det ska gå så snabbt eftersom jag vill passa på att njuta av graviditeten. Men jag har varit väldigt duktig på det de senaste veckorna. Jag har njutit jättemycket. Jag tror de 2 senaste veckorna varit de bästa under graviditeten. Det känns så verkligt nu, bebis gör sig påmind ofta och vi är rätt bra förberedda:)

Nu är bebis över 40 cm lång och väger ungefär 2 kg. Jag läser att han sover 90-95% av tiden, men det kan jag inte förstå. Det känns som att han är vaken jämnt och ständigt. Men det är klart, 90% av dygnets 24 timmar är ju runt 21 timmar. Då är han vaken 3 timmar per dygn. Ja, kanske. Men det känns betydligt mer! Jag tror han har det ganska trångt där inne, det är lite skillnad på rörelserna nu.

Denna veckan har jag kissat rätt ofta. Mina fötter har blivit lite ömma och svullna på kvällarna. Jag har ju på mig inneskor på jobbet och det är så skönt att få av dom i slutet av dagarna! Annars mår jag fortsatt bra, ibland känner jag av att jag får ont i svanken när jag ligger på rygg i soffan. Får ligga på sidan istället:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar