söndag 24 mars 2013

V 35

Ny vecka igen. Idag går vi in i v 35. Det är ju bara 6 veckor kvar nu, men det känns ändå som att jag njuter av graviditeten varje dag så det är rätt lagom med tid. Vi pratar mer och mer om hur det kommer vara när bebis är hos oss. Det är nästan som att det är först nu jag börjar förstå att det verkligen kommer att komma ut ett barn till oss, som alltid kommer vara med oss. Och att jag inte bara är gravid, det ligger verkligen en människa i min mage som lever sitt liv och rör sig. Otroligt,haha!

Jag känner mig bra förberedd nu. Vi har handlat det som vi planerat och det känns väldigt bra inför förlossningen. Känner mig ganska lugn för tillfället:)

Jag kissar rätt ofta på dagarna nu men behöver fortfarande inte gå upp och kissa om nätterna. Sover faktiskt väldigt bra, hoppas det håller i sig de sista veckorna också. Nu är bebis ungefär 45 cm lång. Det märks att han har det trångt i magen. För bara några veckor sen fick jag trycka rätt hårt i magen för attkänna hans sparkar på utsidan. Nu syns det på magen och det känns bara som att det är en tunn tunn hinna mellan mig och bebis. Det är mer tryckande rörelser nu. När jag var hos BM sist låg bebis med huvudet ner och jag tror inte han har vänt på sig sedan dess. Sparkarna är uppåt revbeben så är rätt säker på att han ligger rätt.

Denna veckan har jag haft sammandragningar vid några tillfällen. Varje dag känner jag att det trycker och sticker nedåt underlivet. Jag tror att det är bäckenet som luckras upp eller töjs eller vad det nu gör.

Jag är trött om kvällarna nu, både i kroppen och i huvudet. Bär ändå omkring på 15 kg extra så kanske inte så konstigt i och för sig haha! Men jag trodde ändå att det skulle vara värre. Jag hade lätt kunnat vara gravid i 9 månader till, om det inte vore så att jag så gärna ville träffa bebis tidigare.


Nu har jag en veckas jobb, en veckas påsklov och så en sista veckas jobb kvar. Det känns jättekonstigt! Men det kommer att vara skönt att ha ett par veckors lugn innan bebis kommer. Förmodligen blir det fler veckor än beräknat, men man vet aldrig;)

V 30- rätt slank om jag får säga det själv!
V 32- lite spetsig va?
V 35- jo lite har den vuxit de senaste veckorna, mest uppe på magen känns det som:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar