lördag 2 mars 2013

When you wish upon a star...

Jag tror på önskningar. Jag tror inte att det finns någon annan som fixar önskningar åt en, men önskar man sig något tillräckligt många gånger så strävar man efter det. Och till sist har man uppnått det. Det har hänt mig många gånger. Men jag önskar mig inte prylar utan saker jag vill ska hända i livet.

Jag gör önskningar om jag har en ögonfrans på kinden, eller bryter pepparkakan i 3 delar. Men dessa önskningar är lite halvdana. Önskningarna som verkligen slår in sker när jag tittar på klockan och den visar samma siffror. T.ex 11:11, 19:19, 17.17.... ja ni fattar:) Man får inte sitta och vänta på att klockan ska bli jämn, det är fusk. Tittar man 17:16 betyder det att man inte är redo för en önskning och tittar man 17:18 betyder det att det är för sent att önska sig det. Ser jag att klockan är 17:17 säger jag högt "Sjutton och sjutton, önska dig nåt!" och så viskar jag önskningen i mitt huvud!

De senaste veckorna har jag fått göra önskningar så många gånger, säkert ett par gånger om dagen. Jag kan inte berätta vad jag önskar mig, för då slår det inte in, hihi:) Men jag har turen på min sida.

När får ni göra önskningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar