måndag 4 mars 2013

Inköpslista del 3: Till mamma + Bebiskläder

Här kommer den sista delen av inköpslistan. Här har jag med en del kvar. Vissa har jag halvstykit eftersom jag har men ska köpa mer.

Till mamma:
2 amnings-bh
Amningsinlägg
Bindor
Bystvärmare
Minst 2 amningströjor
Bröstpump
Mjölkuppsamlare
Bröstvårtsalva
Bröstvårtsluftare
Massageredskap
Amningskudde
 

Bebiskläder
Tjock tröja
Bodies
Byxor
Strumpor
Pyamasar

När det gäller amningsprodukterna så känns det inte som att jag alls har koll på vad som behövs. Vad tror ni? Behövs bystvärmare, massageredskap och bröstvårtsluftare? Jag vet knappt vad det är.

Som jag skrev innan ska vi köpa på oss lite fler bebiskläder, det ser jag fram emot:)

Psst. Vill ni se de tidigare delarna av inköpslistan så klickar eller söker ni bara på etiketten "gravid inköpslista"

2 kommentarer:

  1. Bystvärmare skulle jag varmt rekommendera! Jag fick barn i oktober förra gången och åkte på mjölkstockning på en gång - fick tillbaka det i lindrigare former ett par gånger senare och det är verkligen jättejobbigt. Levde med mina bystvärmare till slut och de hjälper verkligen - köpte mina på apoteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, då investerar jag nog i det! Tack:)

      Radera