söndag 10 mars 2013

What's my name?

Idag har jag gjort en typisk Sandrasyssla. Planerat, smådrömt, skrivit lista och föreställt mig. Jag gillar att planera saker, googla inspiration och bilder, vad det än gäller egentligen.

Idag gällde det namngivningscermoni. Varken jag eller Patrick är med i Svenska kyrkan. När bebis kommer ska vi inte ha något dop utan tänkte ha en namngivningscermoni. Efter att ha kollat olika sidor, forum och lite eget tänkande ser mina funderingar just nu ut så här:

  • Bebis komer ju i maj någon gång. Lagom att ha namngivningscermonin i juli.
  • Vi kommer vara hemma hos oss, i partytält på tomten.
  • Släkt och vänner kommer att bjudas, men fina beställda inbjudningskort.
  • Det ska vara något fint färgtema på dukning, ballonger, kakor, blommor, bordsplaceringskort. Kanske turkost och vitt? Mamma, pappa och bebis ska matcha varandra, och helst dukningen också;)
  • Vi ska bjuda på plockmat och god fika.
  • På tårtan ska det stå bebis namn, eller kanske vara en bild på honom. I kakorna ska det sitta små namnslyktar med bebis namn.
  • Fin musik spelas i bakgrunden.
  • Vi (mamma och pappa) berättar hur vi valt namnet och vad namnen betyder. Kanske sätter på bebis en blomsterkrans när vi presenterat namnet?
  • Gudfar håller tal?
  • Gästerna får spela in en liten hälsning till bebis, eller skriva i en gästbok.
  • Det hade varit kul att göra ett stort släkt- och vänträd med gästerna...
  • Det hade varit kul om jag hade lärt mig att spela piano tills sommaren. Då ska jag spela en låt för bebis.

Bild från cupncakes.se

Bild från enting.net

Bild från houseofmaryalno.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar