fredag 9 augusti 2013

Att stilla sötsuget

Igårkväll satt jag och letade recept till Emilios namngivningscermoni. Jag hade väl redan bestämt vad jag skulle baka men har ändrat lite nu:) Men guuud vad jag blev sötsuget av att titta och läsa alla recept, det var ju tortyr. Försökte stilla det genom att äta tuggummi och en sked (naturligt) jordnötssmör. Men inte hjälpte det! Och det hjälpte verkligen inte att det låg 2 bakelser i en påse här hemma som mormor lämnade sist.

Men jag tog mitt förnuft till fånga och tänkte igenom vad jag skulle få ut av att äta en bakelse. 1. Dåligt samvete. 2. Pigg för en stund sedan mer trött och mer sugen. Så jag struntade i det. Hade det varit för 6 veckor sedan hade jag inte tvekat att äta! Men ni kan inte ana hur gott det ska bli att få fika imorgon, första söta på 5 veckor...:)
Bild från recept.nu. Fast jag tar alltid recept från matklubben.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar