söndag 11 augusti 2013

Nyttiga snacks?

När man försöker hålla igen på socker är det lätt att man börjar leta efter nyttiga snacks. Jag har testat blomkålschips, det finns torkat kött, salta pinnar är inte så farligt osv men det blir ju aldrig samma sak. Det är aldrig lika gott som lösgodis eller pringles. Vill man verkligen skippa sockret och det onyttiga fettet måste man bli av med vanan att småäta något till filmen. Och det är jättesvårt! 

Under de veckor jag hållt mig från socker har jag inte saknat småplocket på kvällarna. Vi har i och för sig ätit middagar sent när Emilio somnat sen har jag stuckit till gymmet. Men igår efter kalaset så var jag sugen på något på kvällen. Det sätter igång med detsamma som en ond cirkel, man kan ju inte få nog när man väl börjat äta av det söta goda.. Försökte i alla fall hitta ett inte så onyttigt alternativ och köpte nötter från naturgodiset. Innehåller väldigt mycket kalorier men inget socker och lite bra fetter. 

Idag känner jag mig lite trött och kommer på mig själv att tänka att nåt sött hade piggat upp. Ta bort dess tankar från mig tack, låt de där tårtbitarna passera kroppen obemärkt! Vill ju att the force ska vara strong i this one. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar