lördag 24 augusti 2013

Shoppa när man är gravid...

I slutet av graviditeten kände jag mig så svullen och tråkig, kändes inte som att jag hade några snygga kläder. Det var ju ingen mening att köpa nya mammakläder när det bara var några veckor kvar. Jag minns att jag gick och köpte lite kläder som jag både skulle kunna ha sista veckorna av graviditeten och under tiden jag ammade. 

Jag tänkte ju att enda skillnaden på kroppen före och efter förlossningen skulle vara magen, så jag köpte rätt stora skjortor där magen fick plats och som skulle vara lite lösa och lediga efteråt. Fast nu i efterhand skulle jag köpt en storlek mindre. Gravidkilona arbetades bort snabbare än jag trott. Fastän jag fortfarande har en liten kula på magen så vill jag ha ganska tajta tröjor, annars känns det precis som att jag döljer en stor gravidmage. 

Det ena linnet jag köpte fungerar i alla fall med ett skärp i midjan. Gravidbilden med samma topp är tagen 3 dagar innan Emilio föddes. Magen var så stor och spetsig ju, då tyckte jag knappt det syntes haha! Saknar verkligen magen, det var den finaste och mysigaste accessoaren jag haft...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar