fredag 30 augusti 2013

Mat

Idag åt jag lunch på stan med en vän. Ni vill inte veta vad jag åt! Eller rättare sagt så vill jag inte berätta. Men det rimmar på bar mitsva. Jag hade redan innan planerat att äta med båda händerna trots en liten bebis, så jag tog med mig bumbon. Det fungerade jättebra och plutten satt där och lekte med sina saker och tittade på oss när vi åt. Många matställen har ju barnstolar men när bebisarna ännu är för små för de så passar bumbon jättebra, den är ju smidig att ta med!

Det gick så bra så för Emilio att dricka ur flaska ikväll, det var inga protester alls. Jag värmde flaskan i en elektrisk flaskvärmare, det tar ca 10 min för mjölken att bli 40 grader och sedan håller den temperaturen tills man tar flaskans, känns nog smidigare än vattenbad. Jag är i och för sig inte så hemma i flaskvärmning:) Jag hade 120 ml i flaskan och han åt ca 100 ml. I början gjorde jag små pauser för att han inte skulle dricka för snabbt, men det skötte han själv efter en stund. Ska bli spännande att se om han sover kortare eller längre stund innan nästa mål, eller som vanligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar