tisdag 20 augusti 2013

Namntävling

Jag gillar lekar och tävlingar och hade fixat med en namntävling i söndags på namngivningen. Jag hade skrivit "Emilio" uppifrån och ner på papper. Där fick gästerna hitta på och fylla i vad bokstäverna i hans namn står för. Jag och Patrick valde ut 3 vinnare som fick priser. Det var jättesvårt att välja vinnare eftersom alla var så påhittiga! Här är några exempel:

Emilio
Muckar
Inte
Lite
I
Onödan

Elit
Mästare
Intelligent
Lovande
Intressant
Oxe

Energisk
Mammagris
Ivrig
Lovely
Ilmarig
Ovanlig

Men håll i hatten hörrni. Jag har sparat den absolut bästa till sist! Jag har gått och fnittrat över det här i 2 dagar nu, skrattat så mycket att jag fått ont i magen. Vi läste dock inte upp den för de andra gästerna. Min stackars lilla mormor förstod inte riktigt grejen...Jag vet inte riktigt hur hon tänkte men...här är hennes bidrag:

Ensam
Mandel
Isbit
Lus
Invånare
Orm

!!!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, underbart ! Det fick även mig att skratta. :)

    / Sandra (http://sandrasodergren.blogg.se)

    SvaraRadera