tisdag 20 augusti 2013

Mage-före efter

Det känns inte alltid så kul att se sig själv i spegeln utan kläder. Det hänger och putar på ställen man inte är van vid efter en graviditet. Ändå känns det okej tack vare det vackra och otroliga kroppen åstakommit. Ändå finns en förhoppning om att hitta tillbaka, eller kanske bli ännu bättre. Det tar tid att komma i form. Tittar jag på min mage idag ser jag bullar som putar på sidorna, en liten gravidkula och en hormonrand som inte tycks försvinna. Inte så kul kanske. Men jämför jag med hur magen såg ut för drygt 3 månader sedan inser jag vilken god väg jag är på. Ganska kul:)
 
Det skiljer 14 kg mellan bilderna. Ta bilder och mät er, då är det lättare att se resultat och hålla sig motiverad!
Magen 1 vecka efter förlossningen

Magen 3,5 månad efter förlossningen


4 kommentarer:

  1. Oj! Jättestor skillnad! Och du har skitsnygg mage ju! Tycker man kan börja se definierade magmuskler redan nu. Så där såg inte ens min mage ut före graviditeten =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snäll du är:) Men man är ju alltid självkritisk. Kram

      Radera
  2. Pratade med barnmorskan om den där hormonranden, det tar tydligen ganska lång tid innan den försvinner.
    Hon sa: "Nästa sommar har du den iaf inte kvar!" Det får vi väl tacka för:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så lång tid! I och för sig ska man väl inte blotta magen alltför mycket innan nästa sommar;)

      Radera