torsdag 22 augusti 2013

Frukost, lunch, mellis

En 5 km runda med barnvagnen har nu blivit en daglig rutin. Emilio har sovit gott i vagnen hela veckan för jag ha sett till att gå när det är dags för honom att sova. Idag tänkte jag förena nytta med nöje (?) så jag joggade rundan. Benen kändes som betongklumpar efter tisdagens benpass och vagnen var tung att knuffa, men jag tog mig igenom rundan på knappt 40 minuter. Nu slipper jag ut och springa ikväll och kan ägna mig åt att börja sätta in kort i fotoalbum istället;)

När jag kom hem vågade jag mig på att duscha medan Emilio fortfarande sov, hann även göra lunch. Gjorde en gammal hederlig proteinpannkaka, jag äter det varje dag. Ibland till frukost, ibland mellis och ibland lunch. Det är lätt, gott, nyttigt och går snabbt! Man tar en skopa proteinpulver, 1/2 dl mjölk och 2 ägg och rör ihop och steker. Jag har bär och jordnötssmör (naturligt såklart) till. Mums!

Jag känner mig ibland lite trist när det gäller maten på dagarna. Äter alltid samma saker eftersom jag inte orkar ställa mig och laga matlunch. Och maten som blir över efter middagarna har Patrick med sig som matlåda. Så förutom  pannkaka blir det kvarg med bär och nötter eller finncrisp. Ibland gröt. Kanske ska börja fixa lite mätlådor på kvällarna så att jag kan börja variera mig lite:)
Det ser inte lika gott ut som det är
 
Min lilla banan sov gott i vagnen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar