tisdag 13 augusti 2013

Vardag igen

Nu börjar vardagsrutinerna igen. Efter att ha varit hemma med oss hela sommaren börjar papi jobba idag. Det känns jättetråkigt, det har ju varit så mysigt att vara hemma allesammans. Jag är glad att det inte är jag som ska jobba, fy för att behöva lämna plutten!

Det känns mycket lättare att vara hemma själv nu än innan Patrick gick på semester. När jag var hemma själv de första veckorna var jag glad om jag hann kissa och äta något under dagen. Vilken skillnad mot nu! Innan kändes det också som att det var lugnast att bara vara hemma med plutten, att han blev orolig annars (i själva verket var det nog jag som blev det). Nu känns det som att vi behöver komma iväg ibland, för att sitta hemma själva blir tråkigt för oss båda. 

Den här första dagen själva har i alla fall börjat bra. Jag fick sovmorgon ända till kl 7, och den där extra timmen gör mycket! Tack vare ett extra mål, napp och mys somnade han nämligen om vid 6, hoppas jag kan lura honom till det fler dagar;) Vi har även hunnit gå en 5 km runda med vagnen och lillen somnade utan större problem. Kanske 10 sekunders skrik istället för 5 minuter. Är det kudden som gör det tros?! Vilket mirakel haha!

Förutom att leka idag tänkte jag försöka städa lite. Får passa på när Emilio sover, eller se om han vill hjälpa till genom att hänga i bärselen. Sen ska jag försöka ha maten klar tulls Patrick kommer hem, som den hemmafru jag är:)

2 kommentarer:

  1. Angående skrik i vagnen så började vår A med det kring 3.5 månader. Vet ju inte hur stor din bebbe är eller vad ni har för vagn och hur stor den är. Men vi bytte i alla fall till sittdelen och det blev mycket bättre. Köpte en dyna och la i så han kom upp lite.

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en sådan mellanperiod där de är nyfikna men ändå små. Jag tror att Emilio är för liten för sittdelen än, men när det är dags för den lär han bli glad!:)

      Radera