måndag 26 augusti 2013

Vecka 7

Nu har jag hållt på i 7 veckor att träna hårt och undvika socker. Nu börjar det bli jobbigt med maten. Jag kan vara så fruktansvärt sötsugen på kvällarna när jag är trött. Jag tänker att hade jag bara ätit något så hade jag blivit pigg, men innerst inne vet jag att jag bara hade behövt mer och mer då. Igår hos mamma fikade vi, fast jag och Patrick åt bara lite bär. Men jag la en stor del av fikan till att tänka över vad gott det varit med en kaka, fick använda hela min kraft för att inte ta.

Det är så dumt för nu känns det som att jag  bytt ut bröd mot socker. Denna veckan har jag ätit hamburgerbröd och frallor man värmer i ugnen och tyckt det varit så gott. Och visst är det inte lika illa som socker, men det är ju inte bra. Jag har typ fått en sockerkick av bröd. Så mitt mål denna veckan är att inte äta så mycket bröd som förra. Och inget socker såklart. Det hade varit så skönt och så gott att bara få skita i allt och äta kakor och godis, men jag vet att jag skulle ångra det. Jag föll ju dit en dag i veckan, kanske därför suget finns kvar. Jag vill hålla ut till min födelsedag i november!

Träningen har i alla fall gått bra i veckan. Jag har styrketränat 3 dagar, sammanlagt gått 2,5 mil och sprungit 5 km med vagnen. Det är jag jättenöjd med! Denna veckan tänkte jag gå på zumba istället för att ut och springa, känner att jag vill variera mig lite. Känns kul att gå på danspass, det brukade jag alltid göra innan:)

Denna veckan har jag gått ner 0,5kg. Jag har uppnått mitt första egna lilla delmål men tänker fortfarande inte gå för mycket på vikten. Om en vecka ska jag ta mina mått och se om det blivit någon skillnad sedan jag gjorde det för 4 veckor sedan! Hoppas hoppas, kämpa kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar