torsdag 1 augusti 2013

Mindre sömn, mer snutt

De två senaste nätterna har Emilio vaknat oftare än vanligt. Oftast vaknar han 1-2 gånger efter läggdags innan vi stiger upp på morgonen. Nu har det varit 3-4 gånger! Jag är så trött på nätterna så när han börjar gny slänger jag fram tutten direkt. Även om jag ser att han åt för 1.5 timme sedan orkar jag inte försöka få honom att somna om och själv vakna till för att ändå mata honom en timme senare. Jag tänkte först att han kanske är i någon tillväxtperiod men grejen är att han bara äter ordentligt 2 gånger på natten, de andra bara snuttade han en stund sen somnade. Han vill nog mysa och ha närhet lille gosen. Jag gosar också gärna men sömnen blir ju mer störd än vanligt. I eftermiddag tog i alla fall både jag och lillen igen oss och sov 2 timmar på soffan, Gud vad skönt när man har ro och tid att göra det!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar