lördag 19 oktober 2013

Första tanden

Jag har anat att Emilio haft en tand på gång några veckor nu. Dreglandet har varit som vanligt men han har bitit och gnidit tandköttet mer än vanlig. Han har även varit lite gnälligare än vanligt. Igår låg han och stoppade in sina fingrar i min mun, han tycker det är jättekul när jag "biter" honom. Sen var det ombytta roller och han bet på mina fingrar. Då kände jag den! Ett litet vasst riskorn bakom överläppen! Innan har jag tittat och känt längs med kanten på tandköttet men denna satt mycket högre upp på framsidan.

Jag har ju alltid tänkt att jag vill att han ska få tänderna sent, när han slutat amma. Men vilken känsla igår, jag blev så stolt haha! Jättekonstigt jag vet, men det kändes helt plötsligt som en stor grej! Första lilla tannabissen, kommer ju vara så sött när den växer ut:) Åh min stora lille pojk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar