söndag 27 oktober 2013

Söndag

Idag tyckte inte plutten att det var lika mysigt att bada. Vi stressade dit och allt blev lite hastigt och lustigt för lillen tror jag. Han blev ledsen i vattnet så vi fick gå upp och ta en paus och äta lite, sen gick vi i igen och då var det i alla fall liite bättre :)

När vi kom hem tränade jag armarna och den åkte jag och handlade lite mat till Emilio. Vi har fått hem massa rabatter så jag utnyttjade några. Det blev gröt, välling, fruktpure och majskrokar. Här ska det ätas haha! Nej men jag tänker så att Emilio så smått kommer få gröt till frukost, mat till lunch och välling till kvällsmat. Där emellan och som komplement till maten blir det amning.

2 kommentarer:

  1. Måste bara ge ett tips att inte börja med godnattvällingen för fort som vi gjorde, den innehåller majsstärkelse och majs är ju lite stoppande.sen innehåller den mältat havremjöl som jag antar är de som gör den tjockare än ''vanlig'' välling som innehåller siktat havremjöl. Våran lilla tjej blev förstoppad i flera dagar och jag tror att det va vällingen som gjorde de, nu använder vi bara Sempers välling både dag och natt det funkar kanon =) Men nu behöver de ju inte bli samma för Emilio, ett litet tips bara =) Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag inte alls tänkt på, tack för att du delar med dig! Då kanske man kan amma och ge lite välling i början och se om magen vänjer sig. Kramar

      Radera